Comprendre i acompanyar l’alumnat amb TEA: nou document del Departament d’Educació
Un recurs molt valuós que aporta coneixement, estratègies i eines pràctiques perquè mestres i tutors puguin ajustar l’entorn educatiu i garantir la participació i el benestar de l’alumnat amb TEA.
Quins apartats inclou?
El document s’organitza en diferents blocs que aborden les dimensions més rellevants del
funcionament dels infants i joves amb TEA:
-
Sentit i finalitat del document: principis clau, com ara “entendre per atendre”.
-
TEA, de què parlem?: definició, prevalença, característiques i el TEA en femení.
-
Funcionament comunicatiu i social: teories explicatives, precursors del llenguatge i estratègies d’intervenció.
-
Funcionament cognitiu: diferències en el processament de la informació, fortaleses i suports per a l’accessibilitat cognitiva.
-
Funcionament sensorial: hipersensibilitats i hiposensibilitats, estratègies de regulació i adaptació dels espais.
-
Funcionament emocional: regulació, ansietat i estratègies per afavorir el benestar.
-
Transicions i família: moments crítics i la importància del treball conjunt amb les famílies.
Per què és important?
-
Entorns estructurats i predictibles.
-
Comunicació clara i accessible.
-
Espais i temps de calma i regulació.
-
Participació activa i positiva dins la comunitat educativa.
Infografia per a mestres
Per fer més fàcil la difusió i aplicació d’aquestes idees, he preparat una infografia en format DIN A4 que resumeix les orientacions bàsiques per a tutors i mestres.
📌 La pots descarregar i imprimir per tenir-les sempre present a l’aula i perquè tots els docents que hi entren comparteixin les mateixes estratègies d’acompanyament.

Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
